نشست مشترک علیرضا ورناصری با معاونین وزارت آموزش و پرورش

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-نشست مشترک نماینده مردم شهرستانهای مسجدسلیمان ، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با معاونین وزارت آموزش و پرورش به منظور آنالیز شرایط آموزشی ، نیروی انسانی، اعتبارات و فضای آموزشی شهرستان های حوزه انتخابیه برگزار گردید.

نشست مشترک علیرضا ورناصری با معاونین وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در ابتدای این جلسه دکتر الهیار معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گزارش مختصری از شرایط کلی اعتبارات و جذب و ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش وپرورش ارائه داد .

وی ادامه داد : در سال 1399در مجموع تعداد7381 نفر سهمیه جذب و یا تبدیل شرایط نیروی انسانی به استان خوزستان در قالب،1623نفردانشجوی متعهد خدمت، 2758 نفرماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و 3000 نفر هم از قانون مشخص تکلیف نیروهای حق التدریس آزاد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اختصاص داده شده است.

وی در ادامه ضمن اینکه برنامه ای در مورد ارتقای صلاحیتهای حرفه ای معلمان در حال نهایی شدن است، اضافه نمود: بزودی این برنامه به ادارات کل آموزش وپرورش استانها ابلاغ خواهد شد.

دکتر الهیار در بخش دیگر سخنان خود گفت : درخصوص اعتبارات نیز از ابتدای سال 1399 تا به امروز، مبلغ 4116 میلیارد تومان به استان خوزستان در 17مورد از اقلام هزینه ای ابلاغ اعتبار شده است.

لازم به ذکر است: پس از بازدید کننده این معاونت ازچهار منطقه یاد شده، در مجموع حدود 140 میلیون تومان تحت عنوان یاری سرانه آموزشی به حساب مدارس حوزه انتخابیه واریز کرد. (مسجد سلیمان 40 میلیون تومان،اندیکا 40 میلیون تومان، لالی 32.5 میلیون تومان و هفتکل 26میلیون تومان). این مبالغ مازاد بر 210میلیارد تومان ابلاغ اعتبار بابت یاری سرانه آموزشی به اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در امسال بوده است. بدیهی است بخشی از مبلغ اخیر نیز به حساب مدارس مناطق چهارگانه مذکور واریز شده است.

سپس خانم دکتر حکیم زاده معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش در مورد شرایط شهرستانهای حوزه انتخابیه دکتر ورناصری از نظر شاخصهای ارزیابی شرایط آموزش ابتدایی و مقایسه آن با شاخص های کشوری مطالبی را ایراد نمود.

در ادامه این نشست مهندس ورناصری معاون سازمان نوسازی ، گزارشی از شرایط سرانه فضا های آموزشی در مناطق چهارگانه ، ارایه و آن را با شاخصهای کشوری مقایسه نمود.

وی تعداد پروژه های عمرانی اجرا شده و در دست اجرا از سال 1397 تا به امروز،در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا را 224 پروژه در قالب 612 کلاس درس اعلام و گفت: 144 پروژه تکمیل و تحویل شده و هم اکنون 80 پروژه در قالب 234 کلاس درس به جامانده است که حدود 15 پروژه تا انتها سال 1399 تکمیل و تحویل داده خواهد شد و بقیه (65) پروژه دیگر نیز حداکثر تا مهر ماه سال 1400 تحویل داده خواهدشد.

وی ادامه داد: برای 80 پروژه در دست اجرا تا به امروز 70 میلیارد تومان هزینه شده وحدود 76 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آنها مورد احتیاج است که اعتبار آن ازسوی پیمانکاران تأمین و به موقع به آنها پرداخت خواهد و این کسری بودجه فرایند کار را متوقف ننموده است.

مهندس ورناصری همچنین میانگین نرخ تراکم دانش آموز در مناطق چهارگانه فوق الذکر را 17 نفر به ازای هر کلاس بیان کرد که نسبت به میانگین کشوری که 24نفر به ازای هر کلاس است آنرا مطلوب دانست.ضمن اینکه نرخ تراکم دانش آموزی در مسجد سلیمان 21نفر ، اندیکا 12 الی نفر13، لالی 17 نفر وهفتکل 18نفر را اظهار داشت.

وی اضافه نمود : تعداد کل دانش آموزان این 4 شهرستان حدود 38000 نفر است که درقالب حدود 2120 کلاس درس مشغول به تحصیل میباشند.

پس از صحبت های معاونین وزیر وسایر مسئولین وزارت آموزش وپرورش ، دکتر علیرضا ورناصری نیز گفت : ضروری بود برنامه زمانبندی اعزام نیروها به حوزه انتخابیه ، با بنده هماهنگ می شد. زیرا هیچ گزارشی از شرایط آموزش وپرورش عشایر استان که 12000واحد است و حدود سه چهارم (75%) آن در حوزه انتخابیه اینجانب می باشد، در بیانات و گزاشات دوستان وزارت آموزش و پرورش ارائه نشد.

وی بیان داشت: یکی از بزرگترین مسائل حوزه انتخابیه وجود مدارس فرسوده(با قدمت بیش از 80 و 96سال)، مدارس کانکسی وعدم بازسازی 60مدرسه آسیب دیده از زلزله سال 1397 در منطقه میباشد. لذا با برنامه های سازمان شاید تا 10 سال آینده مشکل فضای آموزشی منطقه ما حل نشود بنابراین انتظار آن است با یک نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش نسبت به حل این مشکل اقدام نماید.البته بنده این موضوع را در سفر جناب آقای قالیباف رییس محترم مجلس شورای اسلامی به استان با ایشان مطرح نمودم و اولویت اول درخواست بنده از ایشان مساله آموزش وپرورش و تربیت فرزندان آن منطقه بود چرا که میدانم به دلیل مسائل اجتماعی منطقه بسیاری از دختران منطقه ترک تحصیل می کنند چون خانواده ها حاضر نیستند دختران شان بعنوان مثال فاصله 20 کیلومتری از محل سکونت خود راطی کنند و برای تحصیل به منطقه دیگری بفرایند یا شب را درمدارسی که به این منظور پیش بینی شده اند بمانند.

دکتر ورناصری اعلام کرد : عدم تعلق فوق العاده مناطق جنگی به معلمان و محرومیت منطقه باعث خروج سریع نیروها از منطقه شده است. اندیکا ورودی خیلی کم و خروجی بسیار زیادی دارد وطبق آنالیزهای کشوری از محروم ترین مناطق کشور است. لذا پیشنهاد می شود اگر نمی توانید هرچهار منطقه را آنالیز میدانی نمایید برای نگهداشتن نیروها در اندیکا و منطقه لالی حتماً به این مناطق مراجعه نمایید و حرف های همکارانتان را بشنویید.

وی ادامه داد : مدیران آموزش و پرورش استان در اختصاص سهمیه جذب وتبدیل شرایط نیروی انسانی در حق حوزه انتخابیه اینجانب عدالت را رعایت ننموده و در حقشان اجحاف می کنند.

در انتها این جلسه مصوبات ذیل به تصویب اعضا حاضر درجلسه رسید :

1- پیگیری ایفای به موقع تعهدات 80 پروژه مناطق چهارگانه (مسجدسلیمان، اندیکا،لالی و هفتکل) سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور حداکثر تا انتها دولت دوازدهم.

2- برطرف عقب ماندگی ها در حوزه شاخص های آموزشی توسط معاونت آموزش ابتدایی و معاونت آموزش متوسطه.

3- اختصاص سهمیه مناسب جهت جذب نیروی انسانی مناطق چهارگانه و کل نیروی مورد احتیاجحوزه انتخابیه به میزان 960 نفر توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع در سهمیه آزمون استخدامی سال 1400

4- تجهیز هنرستانهای مناطق چهارگانه از محل پیش بینی شده در تبصره 14لایحه بودجه سال 1400 کل کشور توسط معاونت آموزش متوسطه

5- یاری به تجهیز واختصاص کد و ایجاد رشته های جدید در پردیس جدیدالتاسیس دانشگاه فرهنگیان مسجدسلیمان در سال تحصیلی 1401-1400

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45302

به "نشست مشترک علیرضا ورناصری با معاونین وزارت آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک علیرضا ورناصری با معاونین وزارت آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید